Yhteystiedot

Valma Luukka
Männistöntie 1
07500 Askola
valma.luukka(at)gmail.com

Kävijälaskuri

Käyntejä kotisivuilla:74182 kpl

Uusi alku!

**************

Toivotamme toisillemme Onnellista Uutta Vuotta. Toivotamme kaikille kaikkea hyvää. Toivotamme myös runsasta Jumalan siunausta. Maailmalle toivotamme rauhaa.

Kristityillä on aina mahdollisuus aloittaa alusta, joka päivä. ”Herran armoa on, ettemme ole aivan hävinneet, sillä Hänen laupeutensa ei ole loppunut; se on joka aamu uusi, ja suuri on Hänen uskollisuutensa. / Minun osani on Herra, sanoo minun sieluni; sen tähden minä panen toivoni Häneen” (Valit. 3: 22-24)

Uuden vuoden vaihteessa helposti ajatukset kääntyvät menneisyyteen. Miten nopeasti vuosi onkaan  ”vaipunut hautaan, riemuineen ja murheineen”. Saimmeko mitään hyvää aikaan?  Miten läheisemme kokivat meidät? Jäikö meille levollinen ja turvallinen olo? Oliko luottamus Jumalaan saumaton, vai  särkikö sen joku maailmassa tapahtunut katastrofi tai ihmisryhmien terrori?

Tärkeämpää on katsoa luottavasti tulevaisuuteen. Jumala pitää kuitenkin ohjakset käsissään. Hänellä on edelleen hyvä tahto ihmiskuntaa kohtaan! Myös Sinua ja minua kohtaan. Ei Hän jätä niitä, jotka turvautuvat Hänen nimeensä.

Uuden vuoden päivä on Jeesus-nimen päivä. Jeesuksen nimi on ainoa, jota ”Maailmanruhtinas”/Saatana pelkää! Jeesuksen omat huutavat avuksi tuota nimeä, kun kiusaukset tai  kuolema uhkaavat heitä. He saavat levätä Jeesuksen ”haavoissa”, jotka takaavat heille pelastuksen Jumalan edessä. Siksi tosissamme rukoilemme, että saisimme säilyttää maassamme uskon vapauden. Sillä ilman uskoa emme kestä.

Uusi vuosi on täynnä rukousta. Rukouksen kautta virtaa elämäämme ja rukouksen kohteitten elämään positiivista voimaa. Voima tulee ylhäältä ja valaisee tulevaa tietämme. Emme pelkää  ”mitään vaaraakaan, kuin täällä kohtaapi…”Meidän tehtävämme näyttäisi olevan tukea toisiamme taivaan tiellä. Kun muistamme, että monilla on paljon vaikeampi tie edessään kuin itsellämme, on helpompaa olla kiitollinen kaikesta menneestä sekä tulevista. 

Me tarvitsemme uuden vuoden alussa selvän päämäärän, mihin pyrimme. ”Vuori korkea, tiekin vaivalloinen; kuitenkin kulkea läpi ahdingoitten, aion perille tälle vuorelle” (Siionin Virsi)tainiin kuin Raamattu todistaa; ” Vanhurskaan polku on niin kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään asti…”(Snl 4: 18)

Uuden vuoden tärkein lupaus on, että haluamme lähteä taapertamaan eteenpäin Jeesuksen viitoittamaa tietä, katsomatta taaksemme.

Siunausta Uudelle Vuodelle toivottaa Valma Luukka